vem bryr sig om Lucia?

jag säger som tanterna på jobbet "Att barn klär ut sig är väl gulligt, men vuxna människor?!"
Tycker det säger ganska mycket att gamlingar tycker så för annars brukar de ju vara ganska positiva med allt "mysigt" som händer.
Själv får jag rysningar när jag ser alla utklädda puckon och röstningar hit och dit i tidningarna om vilken brud som ska få ha tända ljus i håret! Som att det skulle vara värsta grejjen.

(Min syrra var för övrig sjukt vacker när hon var lucia för några år sen)

Igår skulle jag och Ida förklara hela grejjen med Lucia för min  jamaican / amerikanska pojkvän. Lyckat. Och man fattar verkligen varför andra nationaliteter tycker att vi svenska är värsta freaken.
Förklara att killar klär ut sig till stjärngossar och pepparkaksgubbar så kommer ni känna hur idiotiska vi egentligen är i Sverige.

Min kära snubbes kommentar till allt var " Say what? You're all crazy ass people"

Yep.
image18

Vintern är lite mörk och kall med täääänd ljuuuuus och ät pepperkakor med varm glögg - det är mysigt. Och det borde räcka.
Neeeh befria oss från att se folk över 12 med glitter i håret.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0