back in the days....

ibland sa bara kommer det upp nat eller nagon och man borjar babbla om massa saker som man trodde man hade glomt och fortrangt (eller hoppades...) imorse slog jag och min roomie pa TVn och dar var det Mumintrollen....ni vet vilket barnprogram jag menar va? och lilla My paminner verkligen om varan kara galna van L sa det ar nastan otackt =) en sommar da allt fortfarande var normalt i mitt liv och jag och mina syskon bodde hemma och mamma och pappa fortfarande var gifta sa akte vi till Finland for att ga till Mumindalen...for det fanns en hel park eller vad man ska saga...typ som ett sommarland med hela mumin historien. Fast den enda jag verkligen kommer ihag darifran var att jag lyckades ga vilse i en labyrint och borjade grata sa nan stackare fick komma in och radda mig.....typisk lilla Isa nar jag var girlygirl som barn.....
men allt annars man konstant skamtar om och blir lika forvanad da nan annan man kanner ocksa kommer ihag och skamtar om....gammla barnprogram (trasdockorna...och Joel bitar ar val typsikt nat som alltid kommer upp i vara samtal) eller nar man gick pa skoldisco som kostade 10 kr i intrade och dansade tryckare med nan kille man hade spanat in och hade man tur som vann man en popcornpase i danstavligen... eller alla haxblandningar av jag vet inte vad som man drack sittandes for da kannde man sig mer paverkad nar man val reste sig upp sen.....
nar jag var yngre alskade jag att vara med i olika saker, typ cabare och teater och liknande....det finns mycket jag upptratt som, och mina stackars foraldrar fick sta ut med och filma och glatt applodera och le nar jag var klar....nu i efterhand nar jag ser de filmerna sa lider jag verkligen med dem, hur kunde de halla masken licksom?!
en gang fick jag och mina vanner for oss att vi skulle vara spice girls pa "sikta mot stjarnorna, Dalarna edition" typ....for jag ar uppvaxt dar..och jag agnade timmar, TIMMAR hos en frisor som sminkade mig som Mel B, brunkram over heeeela mig, stor afro-peruk och glittrande guld byxor...yeah... och man skamdes inte! jaaa det var tider det.......


Kommentarer
linda

hahahahaha... va roligt!!! helt sjukt roligt att man faktiskt vann popcornpåsar och liknande. Eller presentkort i kiosken på discot... haha.. som sagt - det var tider det!

2007-11-16 @ 23:52:38
Hannah

Hahahha fan va kul o läsa, jag känner igen mig i ALLT (utom häxblandningarna, jag började med alkohol seeeent)
Men vi var aldrig Spice Girls, utan jag o min vän uppträdde som Me&My..remember ? "dubi-dubi-dubi-dubdubdub-dubi-dubi-dubi yey yeah"
*kräkaslite*
O sen har jag aldrig varit i Mumindalen, men väl Legoland med far, styvmor o 2 odrägliga småsyskon....

2008-04-15 @ 13:22:58
URL: http://vinstlott.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0