rolig situation....

rast igen...eller vaddå igen det var typ ett dygn sen sist....har en jobbig timme framför mig känner jag, att veta att man har jobbat 7 timmar och har lite över 5 kvar känns lite sådär...eller helt förjävligt! Man kan inte slappna av på rasterna heller för man hör det där jävla larmet som står och tjuter när nån vill ha hjälp...jobbar på att lära mig att tänka bort det. Det har vart kaos på jobet heeeela dagen och det kommer nog fortsätta så några timmar till pga "personalbrist" (samma sak minst 3 dagar i veckan)
värdefullt tips: tänk aldrig tanken att att låta er bli anställd av vårdföretaget Carema...

Fattar inte att det är en hel vecka kvar till nästa avsnitt av Greys Anatomy.. galet bra program, man får alltid gråta lite =)


Dagens roligaste (so far...)
-Jag vaknade och hade tappat 8 tänder!
-jaha va trevligt...Vad hade hänt sa du? (helt förvirrad)
-Jo jag vaknade och tappade alla mina tänder utom 1 liten rackare i mitten (förklarar lugnt....)
-jaha....men låt mig se....du har ju tänder överallt! Du har alla som du ska ha! Ingen skada skedd nu kör vi på! (stressad)
-Men, hur ska jag göra nu då, utan tänder och allt..? alla föll ju ur! Nej jag går nog och lägger mig igen...... (fortfarande sjukligt lugn....)
-Eh neeh nu ska du upp och hoppa! (fejkat glad och pigg...och stressad)
-Utan mina tänder? Nej tack du, lämna mig ifred....


Kommentarer
linda

hehe... rolig dialog!

låter riktigt långtråkigt och stressigt på samma gång det där jobbet... Men snart får du ett sjysstare jobb ;) kram

2007-11-23 @ 09:52:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0