NYC

Igar akte jag och baby in till stan for en hel dag i NYC, och jag alskar verkligen den har staden!
Forst motte vi upp underbara Josie for lunch - som vart helt kaos...vi vantade 1 timme pa varan mat - och det vara bara frukost vi hade bestallt, lite grillade mackor.....helt sjukt, och stackars Josie fick springa tillbaks till skolan med smorgasen i handen for att hinna innan nasta klass.....men det var kul att traffas igen och babbla av oss lite om livet. Vi ses snart i Sthlm ocksa Juicy =)

Efter det tog jag och baby en promenad med hans kompis Prince, och shoppade loss i en orhangesaffar! I was in heaven......trooooo mig - underbara smycken!

Resten av eftermiddagen vandradejag och baby runt i stan, vi var overallt.....
Vi tog taxi ner till Battery Park vid farjorna till Frihetsgudinnan och slappade dar ett tag i solen vid vattnet...kakade sockervadd och tittade pa folk......sen akte vi tillbaks in till stan och gick pa "Riley's - believe it or not" museum pa 42 St. Det ar ett stort museum med massa konstig fakta, videos, bilder och expriment.
Efter det tog kev mig till Madame Toussads vax museum - jag har velat ga dit sa lange.....vi hade askul dar inne - minglade med kandisarna =)
Sen motte vi upp Okeffee, Tanisha och deras babygirl Kristine och akte till 32 St och at pa Koreansk BBQ! Det var en upplevelse kan jag lova! Vi hade ingen aning om vad vi bestallde (menyn var inte pa engelska.....) och helt plotsligt har vi hela bordet fullt med olika skalar med saser, sjogras, sma ansjovis, groddar, massa olika roror, och olika sorters ratt kott.......sen slog de pa en platta under bordet och vi fick tillaga varan egen mat =) Sen skulle man stoppa allt i salladsblad och ata typ som tacos..... valdigt kul, och valdigt intressant......

Efter midnatt borjade vi dra oss hemat, och det kandes som vi hade gatt 100 mil och jag kan lova att man inte har haft ont i fotterna forrens man har vandrat New York i hoga klackar 12 timmar...........

Det var absolut skont att satta sig i bilen och flyga hema enom trafiken i hog fart med dunkande musik!

Det var en av de basta dagarna i mitt liv, och underbart att bara vara med baby hela dagen och bara leva.........

(Tyvarr..... dog min kamera mitt under dagen, sa vi kopte en engans kamera, men bara vissa bilder kan komma upp har nu)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0