Jag som sjöman?

Nu är iaf huset skinande rent. Det luktar till och med tvättmedel i alla rum, thanks to nån doftgrej jag hittade i källaren. Vi väntar på att huset ska invaderas av Kevins släktingar, det kommer garanterat blir riktigt rajraj i helgen.... imorgon är det dax för Kevs farfar & farmors fest - de har varit gifta i 60 år - det måste ju firas!

Annars var det en ganska grå och trist dag idag, jag fattar att jag inte ska tjura över mitt jobb, men det känns så trist att vara tillbaka på ruta 1 igen typ. Hoppas, hoppas jag hittar ett jobb jag gillar snart.

Just det ja, U.S Navy....jag hade ett möte imorse med dem, och det var intressant....jag kan inte riktigt bestämma mig ifall jag ska testa eller inte....jag gjorde ett prov idag, av 4 olika övningar, 2 matematik, 1 läsförståelse och 1 att beskriva ord, men missade godkänt med 4 poäng. De sa ifs att de flesta misslyckas första gången, så helt tappat bakom tåget är jag nog inte. Hur som helst, att gå med i flottan här har så många fördelar - de betalar bra, du får fulla försäkringar (livs, sjukhus, tandläkare) för både den aktive + familjen, du får 1 månads betald semester (ovanligt i USA), de betalar college om du vill plugga, du har speciella rabatter på flygbiljetter och hotell i hela världen, du är garanterad jobb - alltid, och du är garanterad $400.000 i lån om du vill köpa hus....inte illa!
På minus sidan då...bootcamp! 9 veckor i Virginia eller Atlanta utan att få åka hem, 6 månader var 4:e år som du ska spendera utomlands, och även om inte flottan är de första att skickas in i krig, och egentligen bara ska agera backup till The Marines, så känns det lite iffy....man vet ju aldrig!

Nu ringde precis svärmor så jag ska väl gå och öppna dörren till alla, och dessutom sa hon att hon köpt med mat hem, Popeye's chicken! Mmmm, inte helt fel!
Ha en bra helg nu alla!
Lots of Love




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0