Sleepy...

Snart dags att sla av min laptop och sova.... ... ar pa lite daligt humor - jag hade mitt forsta lilla tjafs med svarmor idag, kanns lite trist. Inget allvarligt men hon ar verkligen en speciell person med bestamda asikter, jag haller absolut inte med henne hela tiden..... men efter att ha pratat och kramats med baby ett tag sa kanns det battre. Det ar sa sjukt att man verkligen kan vara 2 personer som kampar tillsammans for saker, och baby har ratt tankesatt om saker och ting. Jag tanker fortfarande pa mig och beter mig ego, beter mig "singel" som de sa pa aktenskapsradgivningen.... men jag ska skarpa mig nu och det kanns jattebra att Kevin ar den "vuxna" i vart forhallande... jag kan liksom grata och skrika och det ar anda ganska okej. Sa, dags att sova....Kram & love till er dar hemma!



Kommentarer
bjorn

Polisen

Ge bort landet men polisorganisationen (20 000 anställda= ersättas kriminella, gör inte sitt jobb, outsourcing, andra gör det bättre, följer tiden= ingen “stor fråga“ utan antal skitstövlar ska väck, kollektivt ansvar= dräggel)

Hd domen = det räcker att 1 medborgare vill outsourca (kvalitén, inre säkerhet eller gör sitt jobb)

Hoppet står ju till näringslivet

Am bolag som borde vara intresserade av en saftig stek (klar rimligt med högre lön också näringslivsrelaterat)

Reinfeldt har ju fel när han säger polisen ska stoppa brotten (inte mandat till det, se ovan)

6% lösta brott

13% våldtäksuppklaringar (och allt vänsterflum om “våldtäkt” och då bli skyddade av en ordningsmakt som inte skyddar landet= upphäver ju polislag etc= proportionsprincipen etc)

Trafikonykterhetstest på förmiddagen då frekvensen är lägst (få rattfyllerister)

Hög andel kriminella i organisationen (tjänstefel, skyddande av brottsling)



Regeringen har inte ministerstyre (Hd domen och näringslivet, folkets företrädare dvs militärmakten etc och myndigheter = bara å byta ut polisen)



60 års s-styre = lata och inte behöva göra något (rösta aldrig på packet igen!).

Och sen pratar man om offer etc

Otroligt att folk står ut med det (moralisk plikt att agera)

En kort tid kan ju militärmakten ta över (myndighetspersonal etc)



När man inte kan lita på ordningsmakten (det spelar ingen roll hur dom gör = dom ska enligt svensk och då också am lag outsourcas, all makt från folket)

Am frihet från förtryck (stora näringslivsinvesteringar)

Mest amerikanska landet i världen etc (kan bäst engelska etc)



Att avstå är ju att avstå från vinst (juridik, moral)



I första hand militärmakten måste agera (inre hot, sviker Sverige, am ambassaden måste ju vara intresserade)

Mix säkerhetsföretag, militärpoliser, soldater/militärer, utbildade etc



Något riksdagsparti borde ju ställa sig bakom (C?)



Och borgarna gör detta= valvinst (men egenintresset och sveket mot nationen)

Men det spelar ingen roll= juridiken står högre

Annars får man ju stämma fram beslutet



[email protected]

2009-01-15 @ 08:09:55
linda

sötingar ni är då :) skönt att det känns bra. kram

2009-01-15 @ 10:43:35
URL: http://lindalina.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0