Jag längtar!

Okej, nu ska jag vara helt allvarlig, det är lite skillnad på att bo i New York vs. Sverige:

Sverige
+
Man förfestar galet innan man går ut på klubb
Bra mat = knäckebröd, god yoghurt, Marabou, Mariekex, lakrits m.m...
Mina vänner & familj
Svensk sommar - aldrig blir mörkt på natten
Smultron
Vattenpipa på en filt i Rålis
-
Man är fucked om man kommer på nåt man vill ha nåt efter kl 19 (Dalarna)
Man är fucked om man kommer på nåt man vill ha efter kl 21 (Stockholm)

New York
+
Man kan få tag på det man vill ha - dygnet runt
Bättre klubbar
Kevin
Cherry Slurpee
Starbucks
Underbara smycken, kläder & skor som inte finns i affär i Sverige
-
De är mesar med alkohol, vaddå inte förfestar?!
Det är inte anpassat för att gå eller cykla dit man ska.

Alltså, vad jag ville komma fram till är att you better be ready  med vattenpipan, drinkarna och chokladen för snart kommer jag!! =)



Kommentarer
Jess

Haha, det dar med forfestar saknade jag oxa nar jag bodde i NY...Tycker det tillhor hela grejen!

Blev tipsad om din blogg av min syster, jag bodde i NY i 4 ar, bor nu i London men saknar NY galet mycket...Aker fortfarande dit ofta och ska dit nu om 2 veckor, cant wait!! :)

2009-07-09 @ 15:43:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0