Viktiga tankar.

Jag ligger i sangen, haller pa att somna...ar sa trott efter flygresan och en valdigt lang dag. Vi har varit uppe sen 5.30 imorse, det ar verkligen dags att sova! Men som vanligt kan jag inte slappna av helt innan baby kommit innanfor dorren.

Jag funderar pa det har med vikt, och hur man behandlar det.

Jag har haft mina ups and downs, precis som alla andra (speciellt tjejer) men jag kanner mig ganska over det, speciellt sjalva vikten i sig, hur ens kropp ser ut ar ju oftast inte jamnforbart med antal kilo man slapar runt pa.
Kevins mormor var snabb att papeka att jag gatt upp i vikt....det har jag absolut gjort sen jag sag henne sist. Det var 4 of July 2007 och jag var i New York som aupair - livet var jobbigt och jag madde inte sarskilt bra. Nar jag kom hem lag jag pa samma vikt som efter flera galna manader i Jamaica 2006 = ett antal kilo under vad jag brukar ligga pa.
(bilderna ar fran den sommaren)




Nar jag och Kevin var pa lakarbesok for nan manad sen gissade doktorn pa min vikt innan hon vagde mig. Hon gissade samma summa som Kevin och hans mamma ocksa trott. Jag lag 20 pounds over vad de trodde, och da tyckte lakaren jag borde go on a diet before you get fat.
Vi skrattade at det hela dagen sen, for jag raknas anda som smal, speciellt i det har landet. Men.....egentligen, hur ska man veta vad som ar ratt eller fel? Eller viktigast av allt - vad ar normalt?
Det ar vad som snurrar i mitt huvud just nu.

Hoppas ni alla sover gott dar hemma! Jag ska ocksa sova nu, baby kom precis hem.
Lots of Love


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0