In my window - 5th Ave

Hemma! Första dagen är officially over och det känns väldigt bra. Nu kan jag svara på allas förvåndade frågor om hur? När? Var? =) Det gick ju rätt snabbt, jag hade intervju med det här företaget igår eftermiddag och de sa att det skulle ringa om de ville ha mig på en andra intervju nästa vecka. Hela intervjun gick på 8 minuter jag jag ringde Kevin helt arg efter och var helt säkert på att de inte vill ha mig eftersom det gick så fort....men....sen ringde de upp igår kväll och ville att jag skulle komma in idag. Det är provanställning i 2 veckor men det kommer nog gå bra, har redan fått massa beröm så det ska nog inte bli några problem....
Det är en firma som består av två olika delar, ena delen är en kurs/skola som folk ansöker till för att bli investors & traders (nu pratar vi finans) och den andra delen är day traders - har helt tappat ordet på svenska! (Hjälp!) Alltså folk som köper och säljer på börsen. Jag fick alltså annställning som admin assistant, eller typ sekreterare. Jag och en annan tjej har koll på kontoret och svarar i telefon, mailar, massa pappersarbete och ser till att alla som går kurser hamnar på rätt ställe, svarar på frågor och vi har även hand om anställnings processen av de personer som vill bli traders...
Vem trodde att lilla jag skulle hamna i ett kontor med fönster mitt på 5 th Avenue..?! Inte jag iaf! Men nu gäller det bara att göra bra ifrån sig så de behåller mig.
Ja, det var väl det. Jag fick ju jobb på Starbucks också, men jag tror tyvärr inte jag kommer kunna kombinera båda jobben, iaf inte just nu när jag är på prov...





Kommentarer
Hannah

Toppengrattis, fan va coolt! Hoppas du trivs bra o att alla är snälla mot dig :)

2009-05-08 @ 18:44:29
URL: http://vinstlott.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0