Dalarna ♥

Okej så här kommer alltså min första uppdatering från Sverige 2010 =)
Som ni säkert förstår så har helgen vart fullt upp, vi landade lite försenade i Fredags strax efter lunch. Tog taxi direkt till min vän IDA där vi slappade lite, käkade lunch och pratade. På kvällen kom JESSICA dit också med min lilla gudson Z och sen vart det kört - vi babblade på i 180 och käkade svenskt godis. Jag har verkligen saknat mina fina vänner!!!!! Kevin var inte så intresserad av allt tjejsnack och mötte ist upp våran vän MIKE som drog med honom ut i Sthlm's nattliv.
Lördag när vi vaknade packade vi ihop våra saker och åkte hem med Jessie och lilla Z. Dagen spenderades med att handla mat, laga mat och förbereda för kvällen när vi skulle fira att Jessie fyllde år! Det blev en trevlig kväll på en klubb i Slussen tills hon upptäckte att hennes Visa kort, pengar och mobil fattades från hennes väska..... alltid tråkigt att folk inte låter bli andras saker! Det blen nattbussen + taxi hem (va komplicerat det ska vara att ta sig hem i Stockholm då!) så kom inte i säng förrens efter 6.
Hela Söndagen vart en skön slappdag! Vaknade tidigt och umgicks med min gudson, käkade frukost och hade en liten "mini-jul" med honom och Jessie. Tack gulliga Jessie för fina presenter till både mig och lillen! På kvällen var det släktmiddag på farmors favorit ställe och efter det blev det fika hemma hos kusin Linda. Det blev en supermysig kväll! På vägen tillbaks till Ida stannade jag och Kevin på mitt gamla jobb Clarion Hotel Sign och hälsade på mina två favoriter Christian och Kenneth! Gud va jag saknat dem, världens bästa att jobba med.
Måndag morgon träffade vi upp mina småsyskon som hade åkte till Sthlm för släktmiddagen och vi packade in oss i bilen för en roadtrip hem till Dalarna. Madeléne har jag ju träffat ganska ofta det senaste året men lillebror var det 13 månader sen jag såg! Det är verkligen skillnad att umgås nu mot var det var att leka när man var mindre - tur att alla har växt upp =) Väl hemma i Dalarna blev det middag hos mamma med både pappa och mormor som gäster - mysigt! Under kvällen somnade jag framför en film så antar att jag är ganska trött efter helgen.....


Kommentarer
linda

Låter hur mysigt som helst! Skönt att vara hemma hos dina nära o kära... Hur länge blir du hemma? kramar

2010-12-21 @ 11:02:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0