Sverige uppdatering:

Okej, så vi kom till Dalarna på måndagen efter en roadtrip med mina älskade syskon. Vi hann med Ikea och lite mat på vägen. Väl framme vrt det middag med hela familjen, mysigt! Jag älskar verkligen mitt fina Dalarna - även fast det en gång i tiden tråkade ut mig rejält.....

Tisdagen var jag sjuk, antagligen matförgiftning som jag nämnde tidigare. Det blev soffan och sängen i stort sett hela dagen, med undantag för en middag hos mormor som jag inte kunde äta något av. Typiskt när man äntligen åker runt halva jorden för mormors mat så är jag sjuk..... som tur var mådde jag bättre på onsdagen och vi drog till Kupolen för att shoppa. Heldag med mamma, syrran och Kevin - käkade lunch och storhandlade inför julen!

torsdagen sprang jag massa ärenden med mamma, sen bakade vi julgodis hela eftermiddagen - knäck, marsipangodis och marknadskarameller *mums*

Fredagen/julafton var vi hemma hos mormor hela dagen. Det var jättemysigt och skönt att fira jul med min egna familj igen, det var ju 3 år sen.....julmat, godis, apelsiner, Kalle Anka och vi kollade såklart på "trolltyg i tomteskogen" också! Hoppas ni inte missade det - det är verkligen underhållning (tack pappa för filmen, nu kan jag titta på den när jag vill, haha!) Jag vet inte hur eller varför men jag fick iaf en hel del superfina presenter bla lite bebiskläder, tofflor, böcker, pengar, adventsljusstake, örhängen och vantar. Jobbigt bara att jag åkte på förkylning och hemsk hosta!

Det var inte lika kallt på lördagen som tidigare i veckan, runt -12ºC och vi gick ut och åkte pulka. Det är verkligen hur kul som helst, men jag var helt utmattad! Vet inte om det vara bebisen eller förkylningen som tog kål på mig men vi var inte ute så länge. Kevin släppte vi iaf av hemma hos Peter med videospel medans vi kollade på film med pappa. Middag hemma hos mamma på eftermiddagenn. Kvällen blev party, party med syskonen och Ida inne i stan - vi var garanterat de äldsta på hela klubben - men kul hade vi ändå! ♥

Söndagen = slappdag. Vi samlades hos pappa och gjorde middag, efter det somnade vi alla i soffan, haha. Avslappnat kan man kalla det! På kvällen åkte vi till stackars moster som går på kryckor, träffades med kusinerna och käkade godis. Bara fina kusin Marina som saknades =(

Måndagen var det att packa ihop alla väskor, käka frukost hos lilla mormor och sen roadtrip tillbaks till Sthlm. Mamma var med i bilen och kvällen var det kusinträff i farmors gamla lägenhet - som nu tillhör kusin Linda. Tacos hade de lagat till middag - trevligt, trevligt - och helt sjukt hur stora alla "små" kusiner blivit. Sov hos Ida på natten och var uppe sent och babblade massa - på tisdagen var det dags att flyga hem.....









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0