Idag har jag...

...ätit: Frukost: 1 hårdkokt ägg, 2 knäckebröd med ost, Lunch: Vaniljyoghurt, en persika och en banan och när jag kom hem drack jag min älskade hallon & citron juice. Vet inte vad jag ska äta ikväll bara.....har hunnit springa 3 miles + 30 min styrketränng också! Hejja, hejja! Fin liten kommentar hade jag fått av min ♥ bebiskompis Kix också:

"Jag gillar att du inte är någon diettjej! Diet är INTE grejen, helt klart :) Ät klokt. 5-6 gånger per dag, alltid frukost, lunch och middag, och 2-3 mellanmål. Alla måltider bör bestå av kolhydrater, protein och fett. Bra när man vill gå ner i vikt är att minska lite (LITE) på kolhydraterna (du behöver dem, uteslut de aldrig helt), och samtidigt satsa på fullkorn, bönor, quinoa, bulgur, kikärtor, potatis, istället för vit pasta/vitt bröd och andra snabba kolhydrater. De blir direkt till socker i blodet och du blir snart hungrig och sötsugen igen. Strunta i dem, försök låta bli socker mer än kanske 1 dag/vecka när du äter vad du vill, men framförallt, gå aldrig hungrig. Då slutar det med att man äter för mycket när man väl äter. För att bränna fett måste du äta fett. Alltså är fettet viktigt! Bra kvalité såklart, även här. Massa fet fisk (omega3 gör underverk med kroppen!), lagom med nötter, 1-2 nävar per dag, till mellanmål kan vara lagom, avokado, olivolja/rapsolja i lagom mängd.. Undvik lightprodukter och ät lite mindre av originalprodukten istället (späd tex ut fullfet vispgrädde med vatten osv.., ist för light). De dagar du tränar kan du äta lite mer, och fyll på med ordentlig mat efter träningspassen. Skulle kunna skriva hela natten :) Du vet, I love this! Skriv om du undrar över nåt, och LYCKA TILL nu :) Hoppas allt är bra annars, och att ni har en fin sommar! Hälsa Kevin, många kramar"


Kommentarer
Anonym

haller med gumman..du maste ha fett for att branna det.annars branner du muskler istallet och deet vill du inte!

jag tycker du e lika fin hur du an ser ut,men sjalvklart det galler ju att trivas i sigsjalv.

jag kor oxa traning har.ar ju pa landet ;P

saknar dig och hoppas du kan komma hit i aug pa kraftskiva=)

pusss halsa fam

2010-07-15 @ 02:48:30
URL: http://jdream.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0