Klantiga jag....

Ni skulle ha sett mig! Jag kom hem från jobbet/gallerian/Ikea med massa stora påsar, i min vita jacka och min vita fina väska...och vad gör jag? Jo, tappar bilnycklarna och min varma choklad över hela mig när jag ska låsa bilfan! Förstår ni paniken i de 3 sekunder när jag fattade vad som hände och innan jag kunde ta tag i situationen!? Ringde Kevin i panik (varför gör jag alltid det fast han verkligen inte kan göra nåt åt saken....) och han skrattade gott och tyckte att jag borde få en egen TV-serie så alla andra också kan få skratta åt mig, schysst liksom. Det bli kemtvätten imorgon, och jag vet faktiskt inte vad jag ska göra med alla grejer som var i väskan som nu är dränkta i choklad....och jag som aldrig har pengar ute hade en $100 sedel i plånboken, får hänga den på tork haha!

Just det ja, det här med Ikea, folk tycker jag är superskum - de flesta åker till Ikea för att handla inredning, möbler.... jag åker dit för att handla hem svenskt bröd, choklad, sylt m.m. Det är alltid lika kul när folk undrar "Do you really go food-shopping at Ikea?" Yessss, det gör jag! Idag blev det tunnbröd, Singoalla-kakor, Marabou choklad, lingonsylt och kexchoklad. Nåt jag verkligen saknar är messmör - tro det eller ej - jag saknar det verkligen! Mamma, tar du med dej det när du kommer eller? =)


Kommentarer
Erika Kane

Jag handlar också min svenska mat på IKEA. Var annars liksom? Relativt billigt och bra är det också. Det jag saknar är Djungelvrål!

2010-03-04 @ 20:28:03
URL: http://erikakane.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0