Läkarbesök och magen

Precis hemkommen från doktorn, mitt första besök utan Kevin men det gick ju bra ändå. Hade det vart sprutor inblandade hade jag totalvägrat, men det var ett litet ultraljud och sen att mäta livmoderstappen + samtal med en av sköterskorna. Inget allvarligt - lillen slogs och rumlade runt så hon inte fick bra ljudupptagning på hjärtat, det tog ett tag innan han lugnade ner sig. Ilsken liten person det där haha! Jag får lägga in lite ultraljudsbiler den så ni kan se skillnaden från när det bara var en liten böna....

Alltså det här med att vara på smällen (som kevin säger på hackig svenska, haha) och samtidigt bo i ett annat land är ju lite jobbigt. Jag vill ju helst kunna ha mamma med hela tiden och få tips och råd, och jag blir orolig för ibland har jag verkligen ingen koll på vad de snackar om - speciellt med alla termer och förkortningar på engelska!



Kort taget igår

Tack iaf att gulliga personer ville hjälpa mig hitta information, eller som en vecka för vecka kalender om bebis, tack Erika som tipsade om vårdguidens! Den verkar bra, så jag kommer lägga upp lite info varje vecka om hur det ligger till =)




Kommentarer
Anonym

Hej!

Har sett lite såna sidor där man kan följa utvecklingen... du kanske redan sett dem, men du får dem ändå =)

http://se.babycenter.com/pregnancy/fetaldevelopment/



http://www.libero.se/Pages/Pregnant/PregnancyCalendar.aspx?id=82905&gclid=CJWHzqHP36YCFdgq3godEDqLew



http://www.salusansvar.se/Privatperson/personforsakringar/Barn/Gravidforsakring-Babydax/Vad-hander-nar-du-blir-gravid-/?gclid=CKj-64TP36YCFc0y3godZi3wfQ

2011-01-29 @ 15:32:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0