året som gick:

1. Var 2010 ett bra, eller dåligt år?
Det vart ett superbra år. 2009 var också bra så jag hoppas det håller i sig under 2011 också!

2.
Bästa oväntade grej 2010?
Måste ju bli att bebis blev till...kan man kalla det oväntat fast det var planerat? ;) Vi trodde iaf inte att det skulle gå så snabbt vi hade ställt in oss på att det skulle ta iaf 6 månader innan kroppen var igång efter alla år med p-piller. På andra plats ligger Kevins samtal att vi skulle till Mexico på semester ♥ På delad 2:a plats blir syrrans beslut att stanna längre i Boston! =)

3. Dog någon som stod dig nära?
Nej tack och lov, inte under 2010. Jag hoppas på samma för 2011.....

4. Vilka länder besökte du? Andra resor?
Meixco och mitt älskade Sverige. Sen var jag ju till Boston och hälsade på min fina syster under sommaren.

5. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Min familj såklart, och mina bästa vänner. Både mamma & pappa var här och hälsade på 2010 så jag hoppas på favorit i repris detta år. Lillebror får också släpa sig hit faktiskt!

6. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
7 December varje år såklart eftersom det är våran bröllopsdag. Min första tanke var "när stickan visade gravid" men såklart kommer jag inte ihåg det datumet?! I början av oktober iaf....

7. Vad var din största framgång 2010?
Körkortet och nya jobbet + nya tjänsten på jobbet såklart.

8. Största misstaget?
Alla pengar jag spenderat på jag vet inte vad.....

9. Favorit kläder under 2010?
Tights, tunika, långa linnen.

10. Bästa köpet?
Biljetten hem till Sverige!

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Saker till huset, ex: kakel och färg. Annars blir det nog telefonräkningen haha.

12. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att mamma & pappa hälsade på, min syster som alltid ploppar upp här i NY med all energi, bönan i magen, Sverige-resan, mina fina vänner.

13. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Det här är ju svårt för jag är musiknörd, jag går igenom musik like nobody's business.....men om jag ska välja lite så blir det: Tatto farm/Peter Ram, Alla låtar på Major & Minor riddim för de var faktiskt fantastiska allihopa, Unconditional love/Jah Cure, Intimate reservations/Tarrus Riley, Pon di ting/Mavado, Comfort zone/Busy Signal och K'naan ft. olika artister med Waving flag inför fotbolls VM 2010 haha, den låten fastande verkligen i mitt huvud av nån anledning =)

14. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Absolut gladare. Tror det beror på att jag inte var lika stressad som under 2009.

15. Vad önskar du att du gjort mer?
Ringt hem oftare. Levt i nuet - jag brukar fastna i vardagligt som jobb, laga mat, sova. Jag behöver slappna av lite mer och ta vara på livet tror jag. Träna mer borde jag ha gjort under hösten.

16. Hur tillbringade du julen?
I Sverige hos mormor som det ska vara - men tyvärr inte vart de senaste 3 åren. Med bästa familjen såklart, kalle anka, julmat och godis.

17. Blev du kär under 2010?
Jag är konstant kär i Kevin.

18. Favoritprogram på TV?
True Blood, Vampire Diaries, Dexter och Nikita.

19. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Mamma var här, och mina underbara man hade tagit ledigt från jobbet och vi käkade frukost på IHOP, sen iväg till Manhattan och gick på Intrepid Sea, Air & Space Museum som jag alltid velat gå till. På kvällen var vi ute och käkade middag med familj och vänner. Supermysig födelsedag!

20. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Det absolut självklara att ha familjen närmare.

21. De bästa nya människorna du träffade?
Jennifer som the one and only tror jag nog..... de människor jag redan har i mitt är de som jag vill ska finnas där för alltid. Det har verkligen rensats ut under åren i min väskapskrets men jag tror Jen är en av de få som kommer stanna kvar i mitt liv.

Så där ja, en liten lista iaf för att sammanfatta året som gick. Nu är jag superhungrig, bebig lät mig inte behålla maten igår så verkligen dags att käka frukost sen får vi se hur dagen blir. Ska försöka släpa mig till simhallen och möjligtvis köpa träningskort så jag kan börja simma efter jobbet, det ska tydligen vara lagom träning när man är gravid....


Kommentarer
Linda

vi hade det suuperbra! hoppas ni hade det också :) och skönt att ni kom hem! Gick allt som det skulle? :) puss kusin

2011-01-02 @ 19:28:31
URL: http://lilu.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0