Mamma ♥ bebis

God Morgon allihopa,
Jag är på sjukhuset fortfarande, men har precis blivit utskriven. Jag stannar dock tills senare idag, och min lilla bebis får stanna ytterligare en dag eller två som det ser ut just nu. Direkt efter förlossningen och efter att läkaren kontrollerat honom så flyttade de in honom på special care eller NICU med andningsvårigheter och lite vätska i lungorna. Han mår mycket bättre nu, och de kopplade bort hans små tuber i munnen och näsan igår (med extra syre) men han har fortfarande antibiotika genom dropp i armen. Det känns såklart snopet att bli fråntagen sin lilla älskling direkt, men igår eftermiddag fick jag iaf hålla honom och senare igår kväll fick jag mata honom den mjölk jag har pumpat ut i flaska. Det kändes underbart! Han är så fin ♥ Huvudsaken är att han mår bättre så självklart är jag glad att de tar så bra hand om min bebis.


Imorse när jag var in och klapppade på honom så var han mer alert än tidigare och senare idag så hoppas jag att jag ska få amma honom.
Som sagt så kommer en förlossnings berättelse sen, men jag skriver nog den när jag väl kommit hem.

Nu blir det att pumpa lite mer, sen frukost och sen kommer Kevin tillbaks lagom till nästa matning så han kanske kan få hålla sin lilla son också.

Kram till er alla, och tack för de gulliga mailen, sms:en och kommentarerna!




Kommentarer
Elin

Stort grattis till lillkillen!

Jag råkade hitta din blogg av en slump för ett par dagar sen, och blev intresserad av att veta mer om hur du lyckats hamna så långt hemifrån osv (är själv i ett interkulturellt/internationellt förhållande, antar att jag försöker tänka mig in i möjliga framtidsscenarion :P).

Fast jag inte alls känner dig, är det roligt att läsa att allt är bra med er! Grattis än en gång och lycka till med det nya livet!

2011-05-22 @ 22:21:47
Karin Persson

Hej Isabelle!



Jag skriver till dig med anledning av att vi lagt upp en länk till din blogg på vår hemsida (se: http://www.usafakta.se/newyork.php). Vi skulle bli jätteglada om du kunde länka tillbaka till oss, antingen till www.usafakta.se eller www.holidayphone.se. Dessa två sajter är informativa och relevanta för alla som tänkt besöka USA och vi är säkra på att dina läsare kommer finna dem intressanta. Hör gärna av dig så fort du har möjlighet.



Mvh, Karin Persson

2011-05-24 @ 16:36:28
URL: http://www.usafakta.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0