Tips?

2013 var verkligen ett år som våran lilla Kadien växte enormt på. Vi slutade med nappflaskan precis i början av året så utan problem lärde han sig att somna utan sin mjölk på kvällen. Att sluta med nappen tog jag tag i direkt han fyllde 2 år. Kevin drog iväg en långhelg till Atlanta i slutet av Maj så den helgen tog jag bort de nappar som fortfarande inte var sönderbitna (ja i slutet tuggade han mest på dem) och sa åt lillen att nu behövs de inte mer! Det funkade ganska bra, det var lite gnälligt den helgen speciellt under nätterna - men eftersom Kevin var borta så hande jag Kadien i sängen med mig och kunde gosa så mycket han ville hela helgen. Det var min plan - Mommy logic. Kevin är den stränga av oss två så det gäller ju att passa på!
 
I alla fall - det jag skulle komma fram till var att Makai hittat sin tumme. Han suger på tummen så fort han är trött - och ibland fast han är helt vaken och leker. Inte bra! Jag vet så många som sugit på tummen när de växte upp och att de hade så svårt att vänja sig av med det! Det känns nästan omöjligt att få honom att sluta nu när han är så liten (och hans doktor sa att låta honom vara tills vidare..) eftersom han spottar ut nappen och skriker sig blå om man håller bort hans hand från munnen. What to do - några bra tips?
 
 
      Dreggel, dreggel - tänder på gång? Ibland blir det att bara bära runt på lillen för att göra honom glad.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0