sverige vs. afrika

jag blev ju sjuk som jag visste, fast det är sällan jag blir så sjuk att jag verkligen är utslagen och sängliggande, envis som jag är. Så här sitter jag alltså på jobbet - inte ens på mitt egna pass - jag sa JA när de ringde in mig extra....  så jävla typskt mig och nu ångrar jag mig som fan och önskar livet ur mig själv

Igår kom Ida (roomie) hem från jobbet och kände sig sjuk hon med, så hon vispade ihop en rekord super medicin, gammal hederlig svensk huskur mot förkylning:
Koka upp vatten, skiva i färsk ingefära och låt det koka, släng i massa konung och pressa i galet mycket citron - vips! så har du dunder kuren klar!
Jag tycker det smakar pest och pina men det funkar kanske.

I vanliga fall brukar jag köra hårt med mitt ex's kur från självaste afrika, och det brukade funka bra! Om möjligt smakade det värre än den svenska men men.....
man kokar upp mjölk, pressar i massa massa vitlök, och blandar det med honung. Lätt och fort går det! Han håller stenhårt på att det funkar men som farmor säger "Man måste tro på det för att det ska funka" Jag anser att det gäller den svenska kuren med!

Om jag inte mår bättre imorgon kommer jag gå över på den afrikanska så får Ida göra den svenska så kan jag meddela ett äkta bombsäkert resultat senare.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0