vad hände med lyckliga slut?!

jag blir så sjukt trött på världen. Det känns som, att de senaste veckorna bara blivit för mycket!
Varför, varför, varför och hur kan folk få för sig att de ska skada och mörda små barn?!
Fick nyss upp tidningen att de hittat lilla Engla... varje gång det händer något som detta så hoppas man verkligen in i det sista att allt ska få ett lyckligt slut. Det fanns alltid lyckliga slut när man var mindre. Det spelar ingen roll hur spännande och läskigt nånting var - det slutade lyckligt och alla levde lyckliga i alla sina dagar.
Barn som Engla fick inte uppleva lyckliga slut, och jag blir så arg - och det är så meningslöst!

Jag är uppvuxen i Dalarna. Mina vänner som är från Sthlm brukar inte förstå hur vi kunde springa runt som att det inte fanns problem i världen, cykla fram och tillbaks hur vi ville eller gå själva hem från ungdomsgården på kvällen. Fast...det var inte farligt! Det fanns inga faror i min värld till jag blev äldre och drog iväg på egna äventyr och började sätte mig själv i trubbel.
Engla är också från Dalarna. Det fanns säkert inga faror i hennes värld. Hon cyklade själv hem från fotbollsplanen. Men nånting hände. Det finns faror i alla barns värld. Jag önskar av hela mitt hjärta att det inte var så.



Kommentarer
Hannah

Ja visst undrar man vart fan världen är på väg....vart ska mina barn kunna leka o njuta på samma sätt som jag gjorde när jag var barn? Hur ska jag kunna tala om för dom att det finns otäcka människor där som dom måste akta sig för, faror som visserligen exixteradfe på "min" tid oxå men absolut inte i den utsträckningen o så besinnigslös som den verkar vara idag? Det räcker med att vara på fel plats vid fel tid, det räcker som motiv för vissa.
Det är så fruktansvärt sorgligt..

2008-04-14 @ 04:28:01
URL: http://vinstlott.blogg.se
Caroline

Oh, tack sa mycket :) Vi kampar pa, hoppas att allt ska ga igenom, det e inte alltid latt, men visst ere vart det? Aa men hoppas verkligen att det gar bra for dej o din kille :) Hoppas att ni snart far vara tillsammans :D Skot om dej!

2008-04-15 @ 00:46:49
URL: http://taboush.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0