payback time!

jag brukar kämpa med att lära baby svenska...det går ganska bra och han är duktig då och då. Han kan de flesta "vanliga" bra ord, som älskling, sov gott, tack så mycket, söta drömmar, och liknande....
När jag blir skitarg och inte pallar engelska kör jag på med min svenska och hoppas att han antingen ska ta över samtalet och låta mig vara, eller ge med sig (för jag har alltid rätt...) och allt kan återgå till det normala.
Nu har han på eget intiativ pluggat in mina svordomar.....
och nu får jag tillbaks på både det ena och det andra - i efterskott! Rättvist? Absolut inte!
För att avsluta ramsan han drog la han till häxa på slutet. Häxa? Ja inte har jag lärt honom det!

Nu hoppas jag på lite action när han kommer hit nästa gång och mormor undrar vilka nya ord han lärt sig på svenska




.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0