Sista veckorna nu...

Gooood morgon... det ar sondag igen, jag blir alltid lika forvanad over hur fort veckorna gar.... om 2 veckor idag sa gifter vi oss =)
Dagen igar var full fart fran vi gick upp till vi gick och la oss (vilken blev runt 3 inatt)
Vi var ju pa aktenskapsradgiving igar under dagen, maste saga att det var hur kul som helst! Jag larde mig massor om hur olika jag och Kevin faktiskt ar, fast vi reagerar nastan lika pa olika saker.... vi fick gora massa olika ovningar om hur man bast kommunicerar och hur man kommer fram till losningar till problem. Sen laste vi om hur man klarar sig igenom ekonomiska kriser och hur man ska dela upp sina bankonton pa ett smart satt. Massa massa nyttig info och jag kande mig helt uppspelt nar vi gick darifran. Vi fick med oss en varsin bok med ovningar som vi ska gora och det ar nog verkligen att rekommendera, for jag tror de ar bra att ha i bakhuvudet och ta fram nar det val galler. Visste ni procenten pa par som skiljer sig i USA?  60 % ! Eller procenten pa par som skiljer sig i sitt andra akenskap ocksa? 70 % ! Det ar det vi maste undvika och jag tror verklligen att om man har pratat ut om de flesta problem som kan uppsta under ett aktenskap - innan man gifter sig - sa har man redan kommit langt pa vagen.

(Sahar glad var baby nar vi gick ifran workshopen hahaha)


Kommentarer
linda

vad roligt det låter! kram

2008-11-23 @ 19:54:51
URL: http://lindalina.blogspot.com
Anonym

Hehehehe.....rådgivning i all ära, men only time will tell HUR ni använder er av infon ni fått därifrån....inte för att avskräcka dig, men det är lättare sagt än gjort ;)

Men absolut, bättre att försöka lösa sånt som inte uppkommit, innan det kommer upp :) Allt ligger i bra kommunikation....och att man törs svälja sin stolthet lite då o då.....ett bra talesätt från våran familjerådgivare: "Vill jag ha rätt eller vill jag vara lycklig?"



Jag tror hursomhelst att ni kommer att tillhöra de andra 40%en :)

2008-11-24 @ 20:26:15
URL: http://vinstlott.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0