Att döda dancehall

Okeeeej, det viktigaste samtalsamnet idag da, hur kan man messa with the dancehall? Eller neeeh, inte ens bara dancehall, utan hela den jamaicanska kulturen?

Inga latar och musikvideor ska fa sandas som innehaller eller stodjer vapen, sex och anspelningar pa sex, eller olika brott sasom ran eller mord. Okej jag fattar hur det later och jag vill iunte ge nagon en hjartattack har, men vad finns da kvar att sjunga om i jamaica?!
Man far alltsa inte langre spela in musikvideor som har det typiska daggering (dansstilen som anspelar pa sex = precis hur alla dansar inom vastindiska kulturen....)
Detta kommer direkt fran The Jamaican Broadcast Commission.

Aven streetparties, som Passa Passa, Bembe, Dutty Fridayz och Hot Monday ska tydligen forbjudas.

Jamaica ar dancehall & reggae. One love och sa vidare alla ar lika mycket varda sa varfor ska man inte kunna halla sanger och videor pa en "ren" niva tycker de flesta sakert.
Men vad ar dancehall utan alla anspelningar pa sex?

Kevin skamtade om att han inte langre kommer behova censurera latar nar han spelar pa vissa stallen eller radion.

"Jamaicans are multi-talented"  - absolut en av de vanligaste beskrivningarna av jamaicaner (efter att de ar 1.agressiva, 2. otrogna, 3. inte att lita pa....), sa det kommer garanterat komma massa latar med olika koder och de kommer garanterat komma runt de daliga orden, med hysteriska forklaringar...I'm looking forward to it, men huuuur kan man fucka upp alla streetparties?! Det ar ju det som ar jamaica.


Kommentarer
Fia

Ok, samma här typ.. och jag är ändå i landet ;-)

Eller Sarah och jag håller kontakten via nätet. Visste du att hon väntar barn med Kenny?! Beräknat i april iallafall!

Ja, tycker själv att det är kul med recept och hoppades väl att någon skulle hänga på min ide och skriva lite nya, så jag också får lite ny inspiration :-D Nää, nu är det dagis som gäller. Ha en bra dag, Kramar!

2009-02-24 @ 08:22:51
URL: http://maximilian06.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0