Who is "pappa"?

Jag pratar med min syster i telefon, och jag tjatar verkligen pa min lilla babysis (sorry gumman men ibland behovs det) och helt plotsligt sager hon :
 - "Men pappa! Sluta..."
Sa vi borjade fundera pa det dar..jag brukar kalla Kevin "daddy" nar vi brakar, sa undrar om det ar undermedvetet som gor att man alltid forsvarar sig mot sina foraldrar....? det ar mystiskt det dar.

Okej pappa, massa kramar till dej nu, vi vet att du ar bast och vill varat basta! ♥

Hander det nansin nagon annan? Eller ar det jag och min syster som ar konstig & konstigast?




Kommentarer
Marina

ååh! vilket fint kort!

2009-02-06 @ 21:57:22
URL: http://marinaomalltoinget.blogspot.com
Erika

Det är tråkigt när man är ung och är så anti sitt ursprung. Jag är finsk och jag förstår finska galant, jag kan även skriva finska halvbra men jag kan inte prata. La av att prata finska när jag började i skolan och nu kan jag inte. Det har jag också ångest över för jag är stolt över mitt ursprung. Kan tänka mig att det känns lite mer när man har samiskt blod eftersom att det är så "unikt". Men varför inte försöka lära dig samiska och allt det där nu? Det borde ju finnas kurser, eller? Nej, jag är tyvärr inte same. När jag var liten ville jag vara same och ljög till mina vänner att jag var same och kände Plupp. Jag har varit mycket uppe i Sverige och på Finska sidan med eftersom att mina pappa kommer från Lappi.



Jag skrev faktiskt till blogg.se att det var samiska nationaldagen och att jag tyckte att de skulle uppmärksamma det, visste dock inte att mitt inlägg skulle komma upp. Blev glad för jag tycker att det ska uppmärksammas betydligt mer eftersom att samer trots allt är en del av Sverige, dessutom tycker jag att Sverige ska vara stolta över att vi har ett naturfolk här.



Måste bara slutligen säga att gud vilken härlig blogg du har! Jag blev glad av att bara gå in på den. Du ser så glad och go ut. Ska definitivt besöka denna fler gånger.



Ha det gott!

2009-02-07 @ 00:04:03
URL: http://theerika.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0