Sista dagen pa veckan....

Forsta dagarna pa det nya aret har gatt fort.... det ar redan Sondag igen, jag ar overlycklig att tiden gar sa pass fort anda! Jag hatar att vanta, vanta sa lite speed ar bara bra..... Kev jobbar (what's new...) och jag sitter pa sangen och funderar: Ska jag ta en promenad i kylan, eller ta bussen och overraska honom pa jobbet? Jag maste hinna laga mat idag ocksa, svarmor bad mig att grilla pa hennes nya inomhusgrill som hon fick i julklapp av mig och baby. Det kommer bli spannande varre -jag tog fram lax som jag tankte grilla, Liana tog fram kyckling (tydligen gillar hon inte fisk..) och svarmor hade kopt kalkonhals (yesss ni horde ratt...) sa arligt talat fortar jag inte poangen med att be nan laga mat om man anda vill bestamma sjalv vad som ska lagas...?

Det var en lugn kvall igar iaf, precis som de flesta av mina helger hitills. Vi kollade pa 3 filmer, ("Hot Rod", "We own the night" och "Kat - Williams: Pimpin' Pimpin' " som for ovrigt var hysteriskt rolig.....) och kopte hem jamaicansk mat...och jag kan inte saga det enough times - De dar jadra jamaicanerna gor mig galen! De ar garanterat den mest komplicerade folkgruppen i hela varlden...Vi ringer till och med innan och kollar sa det ska ha vad vi vill bestalla..men nar vi komme dit:

Kev - "Jerked pork and Jerked chicken,please."
XX - "We dont have any pork left"
Kev - "Okay, so I'll have Oxtail"

Det tar 10 minuter och de kommer tillbaka med bara Oxtail.

Isa - "Yeah and my order was jerked chicken"
XX - "We dont have any jerked chicken"
Kev - "Okay, so let's have stewed chicken..."
XX - " We dont have any of that either."
Isa - "Any kind of chicken?"
XX - "No."

Sa akta jamaicaner. Jag alskar dem men de ar one of a kind...det slutade med att vi korde til en annan jamaicansk restaurang och hamtade upp kyckling at mig innan vi antligen kom hem igen. Men vad ska jag saga - har jag gett mig in i leken sa far jag leken tala....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0