Jag måste klaga! (OBS, långt inlägg)

Jag tror inte ni har missat hur mycket jag inte gillar mitt jobb, eller det är inte jobbet i sig som är skit, det är människorna jag jobbar med, för om man ska orka ha kunder från helvetet hela dagarna så måste det vara roliga människor som man jobbar tillsammans med - annars funkar det verkligen inte. Okej, jag har en...två....fem personer jag kan räkna upp som jag funkar bra med. Resten är mer eller mindre idioter. Nu snackar vi om att det oftast är ca 25 säljare som jobbar samtidigt = 20 personer jag inte tål, och som inte tål mig.
Jag undrar hur det gick till när de anställde personer som inte ens kan lyfta blicken från golvet och titta på kunderna eller räkna dagskassan - fast de jobbat där sen innan jag började. Jag ska ge er ett exempel: en viss person (Mr X) hade en kund som ville ha en vinterstövel i brun fast hon gav honom den svarta. Storlek 8.5 ville hon ha. Vi har handdatorer som ger oss all info vi behöver, om vi nu inte orkar gå bak på lagret och kolla själva. Okej, så jag räknar kassan och lyssnar på hela konversationen då Mr X kommer tillbaka efter ca 10 min och säger att vi inte har hennes storlek, han vänder sig om och går iväg. Kunden kommer fram till mig och undrar om jag kan ge henne en utskrift om vart hon kan köpa stöveln för hoon vill verkligen ha den. Sökningen visar att vi ska ha 6 par i hennes storlek, guess what? På lagret hittar jag faktiskt alla de 6 paren! Jag går ut, och ska precis sälja stöveln då Mr X kommer skrikande att det är faktisklt hans kund och hans provision så varför tar jag hans kunder?! VARFöR?!

Okej, detta blev del 1 av mina klagomål innan jag hittar nytt jobb hehe, ni får stå ut faktiskt. Vi kan väl göra en serie av det? Om nån är intresserad av all drama på mitt jobb får ni gärna sätta upp kameror och göra en dokusåpa av det, as long as I make money out of it =)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0