Okej, det var en gång...

...2 tjejer som skulle köra till en gammal avlägsen skola mitt i ingenstans. Lägg till spöregn och att det var mörkt ute så ni får rätta känslan....När de kom fram till rätt väg där ute i mitt i nowhere så tog de fel avtagsväg, åkte genom fel grind, och hann åka en bra bit in på grusvägen innan de fattade att "faaaan, det måste ha varit fel grind!" Tyvärr var alla de små vägarna märkta med "ONE WAY", inga gatulampor och alla de små koloni-husen var nedsläckta. På GPS:en ser de 2 tjerna att de åker runt, runt i samma område. De försökte ringa lillasyster som var på skolan - men mobilen hade ingen service. Vid ett tillfälle såg de en bil som körde men den försvann lika fort igen - tur det kanske - vem vet vilket psyko de hade kunna träffat på? När tjejerna tillslut lyckades krångla sig ur cirkeln med enkelriktade grusvägar så krockade de nästan med ett rådjur som kom springande.

Efter att ha hittat vägen igen (nästan 40 minuter senare...) och fått vägbeskrivning av en bartender + kunnat prata med syrran i telefon så var de ääääntligen framme!


Kommentarer
linda

Hehe.. lät nästan lite kusligt.... såhär i Halloweentider också ;) Tur att ni hittade ut till slut. kram

2009-10-31 @ 21:43:07
madde

Du kande att du inte behovde namna din stackars lillasyster som stod UTE i regnet i 35 min och vantade pa sin otroligt disorienterade syster innan jag trottnade och gick in och ringde.. =P

2009-11-01 @ 02:06:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0