Mat, och mystiska varelser.....

Okej, så nu jävlar! Jag är verkligen kaos just nu - jag tränar inte som jag ska, och under hela våren har jag inte ätit* särskilt nyttigt - och det kommer såklart ifatt såsmåningom. Typ nu. I'm fat. Hur som helst jag ska faaaan i mig träna, men också äta lite bättre. Idag har jag lagt upp ett litet matschema, och dagens frukost vart 2 hårdkokta ägg, lunch = avokadosallad med tonfisk och en banan, mellanmål: 2 knäckebröd med ost och en apelsin och middag var en skiva bröd med tonfiskröra. Jag har aldrig vart en diet människa och kommer nog aldrig bli, men har ni några bra tips?

*By the way - jag kan aldrig stava "ätit", jag får alltid för mig att det stavas "ätigt", soooo, jag gogglade det. Tell me whyyyyy det första som kommer upp är: "ätit mögel"......är det nåt som händer ofta eller, att folk googlar det?

Annars har kvällens samtalsäne vart de mystiska Chupacabra. Eftersom Liana kom hem från Puerto Rico idag hade vi mycket att babbla om, och den här mystiska varelsen har ja aldrig hört talas om, men det låter superintressant. Efter att ha googlat och läsa diverse artiklar om djuret är jag lite förvirrad, Leelee hade blivit uppskrämd av folk under semestern att Chupacabras tydligen är ap-liknande djur som även attakerar människor, och att de händer att människor hittas helt utsugna på blod. I dont know....har ni någonsin hört talas om detta?!


Kommentarer
Christine

Jag gillar att du inte är någon diettjej! Diet är INTE grejen, helt klart :) Ät klokt. 5-6 gånger per dag, alltid frukost, lunch och middag, och 2-3 mellanmål. Alla måltider bör bestå av kolhydrater, protein och fett. Bra när man vill gå ner i vikt är att minska lite (LITE) på kolhydraterna (du behöver dem, uteslut de aldrig helt), och samtidigt satsa på fullkorn, bönor, quinoa, bulgur, kikärtor, potatis, istället för vit pasta/vitt bröd och andra snabba kolhydrater. De blir direkt till socker i blodet och du blir snart hungrig och sötsugen igen. Strunta i dem, försök låta bli socker mer än kanske 1 dag/vecka när du äter vad du vill, men framförallt, gå aldrig hungrig. Då slutar det med att man äter för mycket när man väl äter. För att bränna fett måste du äta fett. Alltså är fettet viktigt! Bra kvalité såklart, även här. Massa fet fisk (omega3 gör underverk med kroppen!), lagom med nötter, 1-2 nävar per dag, till mellanmål kan vara lagom, avokado, olivolja/rapsolja i lagom mängd.. Undvik lightprodukter och ät lite mindre av originalprodukten istället (späd tex ut fullfet vispgrädde med vatten osv.., ist för light). De dagar du tränar kan du äta lite mer, och fyll på med ordentlig mat efter träningspassen. Skulle kunna skriva hela natten :) Du vet, I love this! Skriv om du undrar över nåt, och LYCKA TILL nu :) Hoppas allt är bra annars, och att ni har en fin sommar! Hälsa Kevin, många kramar



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0