Svar på tal:

"Vissa människor har inget emot det, dom tycker att det är bra att mixa sig, men sedan har vi oss som inte tycker att en svart man ska vara ihop med en vit kvinna.

Jag ser hellre African Kings with African Queens, det finns inget vackrare än det.

Många svarta män i världen tycker att svarta och bruna kvinnor är materialistiska och negativa och jobbiga att handskas med, därför väljer dom att vara ihop med vita, som inte kräver något av dom och som är mer förstående och lättare att göra glada.

Sedan finns det otroligt många kvinnor, speciellet nu i Sverige som bara vill ha "brown babies" och ja..som älskar något afrikanskt land och kultur så dom väljer att byta kultur så att säga.

Vissa blir ihop pga av pure attraction, andra blir ihop för att skapa sig ett bättre liv i Europe.

Interracial relations är populart i dom större amerikanska städerna, pga av allt hat från slavery times, allt handlar om att se så vit ut så möjligt, många african americans trivs inte med sig själva och debatten: DARK SKINNED vs LIGHT SKINNED är mycket djup och stor som du kan se på youtube.

All in all, hade jag gärna sett mer brothas wid sistas
yuh seeet"
Kommentar från mitt inlägg om svarta män och vita kvinnor.
Jag tycker verkligen detta är jätteintressant! (Synd bara att personen som skrev kommentaren inte lämnade en giltig adress till sin blogg...) Det roligaste i det här svaret är att personen skriver att vita tjejer inte kräver så mycket av männen = lättare att handskas med.... det liknar det jag redan sagt om att killar ofta menar att svarta tjejer är dramatiska, men jag tror knappast att de väljer vita tjejer av ren lathet?! Sen att personer skriver att många mörkhyade bleker sin hy (as we all know, vilket jag tycker är en riktigt hemsk grej...) men vad har det att göra med diskussionen? Igen - varför envisas folk med att se sig själv som offer för något de aldrig upplevt?
I vårat förhållande har jag aldrig, nånsin hört någon påpeka att jag skulle vara lättare att handskas med än Kevins ex-tjejer (som alla, by the way - har varit svarta tjejer) - utan snarare att jag kräver mer av honom, och vi måste jobba hårdare på att förstå varandra pga av KULTUREN, inte pga av våran hudfärg. Kevin är jamaican men uppväxt i USA och jag är 100% svensk. Däremor har jag rest och upplevt mycket, bla våra Jamaica-resor, och därför förstår jag och kan leva mig in i hans kultur enklare än vad han förstår vissa av mina tankar. Jag har dejtat vita killar som inte har förstått mig alls, och jag har inte haft någonting gemensamt med dem. Folk som ser till hudfärg ist för kultur och levnadsätt har missat poängen.

Igårkväll visa Kevin mig en artikel om hur procenten av alla nyfödda i USA (år 2008) var uppdelade, och 52% var vita barn, 25% var spanska/hispanic, 15% var svarta bebisar, 4 % var asiatiska, och 4% var multiracial.
Kevin skrattade och sa stolt att våra barn kommer vara "mixed babies" och han sa att "it's a good thing to follow your heart, you can't go wrong" Jag håller med.
Läs artikeln här!


Kommentarer
Nubian

Ja men du tillhör också skaran av svenska tjejer från Sthlm som verkar tycka om Jamaiaca mycket, och deras kultur, mat, språk och musik framför allt.



Tyvärr så när man frågar många afrikanska män i Sverige varför dom väljer att endast dejta vita tjejer så får man oftast som svar : There are no attractive black women here, they are hardly any black women here, I view them as my sisters, I'm attracted to white women etc etc etc.



I America har många svarta kvinnor börjat dejta interracial eftersom dom inte känner att dom kan hitta en svart man på deras nivå, och dom har gett upp hoppet när det gäller att hitta en man.



Du sa att du har dejtat vita killar och att dom inte förstår dig och att ni inte har något gemensamt, jo eftersom du verkar vara inne in the black culture så är det inget vita killar kan relatera till, dancehall osv osv osv, så jag förstår det.



Man vill vara med en man som man har någorlunda samma intressen med.



Jag har ingen blogg.



Nu har du ju ett äktenskap med Kevin vilket är bra eftersom ni har ett stabilt förhållande, men det är ju inte många par som har det, när det gäller black men being togheter with white swedish women, för att som du ser i Sverige så byter männen kvinnor rätt ofta, och dom har mer än en baby mother, och deras förhållande varar oftast inte länge, och många är skilda och väljer att inte gifta sig, så barnen lider eftersom dom växer upp utan pappor, i single mother homes osv osv osv



Dom flesta mixade jag känner här i Sverige, kommer just från familjer som är sepererade



Vissa tjejer har 3 barn med 3 olika afrikanska män osv.



2010-03-12 @ 10:17:52
URL: http://nej
CarolineEiLondon

Hm, valdigt intressant det dar. Vi har samma diskussion har i UK, min man ar ocksa fran West Indies. Har ar det dock valdigt vanligt med "mixed marriages etc". Jag undrar varfor skillnaden ar sa stor i USA och UK?

2010-03-12 @ 16:18:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0