5 dagar kvar...

...till Mexico! Can't wait!

Jag fick världens överraskning idag när en kund i telefonen sa "Oh I guess I called New York, your accent is lovely!" Haha, jag har aldrig hört nån säga att de hör på min dialekt att jag bor i NY, intressant....förut brukade folk fråga vilket land i skandinavien jag kommer från (Aj knov vi talk lajk diss!) men jag kanske börjar tappa mitt uttal nu...

Direkt efter jobbet blev det Friday's med vackra Jennifer, vi hade mycket att prata om - sånt man inte kan säga högt på kontoret direkt, och inte skriva på dator heller. Allting övervakas här, det är väl inte lika strikt hemma är det?! Telefonkonversationer lyssnas av, allt filmas och våra IM (som msn) mellan alla anställda scannas. Med allt drama på kontoret kan de fan sälja som realityshow till högst bjudande TV-kanal. Make me famous haha.



New York, New York


Kommentarer
Pappa

Nej gumman, vi är inte lika övervakade på jobbet och det är inte tillåtet här hemma, det låter inte OK om arbetsgivaren får göra så i staterna.



Puss o kram

2010-09-09 @ 18:46:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0