Tillbaks till vardagen...

...sakta men säkert...det har tagit mig 3 dagar att tvätta 3 maskiner tvätt, haha, snacka om slowmotion. Eftersom svärföräldrarna är i Florida är det bara jag som har koll på läget här hemma (jag klagar inte - I like it!) och jag har pysslat lite med att rensa undan massa skit som låg framme, och städat ite. Dessutom har jag passat på att laga mat som jag vet att älskling gillar....i måndags grillade jag fläskkotletter & italiensk pasta, igår gjorde jag lasange fast med stora makaroner ist för lasangeplattorna, och idag blev det jasminris & kycklinggryta med kokosmjölk, grön curry, paprika, cashewnötter och potatisbitar. Det är lite klurigt att bo med svärmor eftersom man är två kvinnor i ett kök - jag försöker så gott det går att inte trampa henne på tårna med matlagning och så, och oftast kommer hon hem innan mig och har redan bestämt vad som ska lagas. Jaja, snart flyttar vi ut och jag kommer sakna henne otroligt mycket då....



Jag ska också nämna det ämne som alla pratar om just nu. Sverigedemokraterna. Ja, vissa inte tycker att jag ska uttala mig eftersom jag själv inte röstade i år. Det beror helt på att jag missat datumet för att poströsta, inte för att jag undvek att lägga min röst. Anyway, det är självklart upprörande att de fick så pass mycket röster att de kom in i riksdagen och det finns ingenting som de står för som jag kan hålla med om. De är, enligt mig, osäkra och outbildade människor som helt missat poängen med livet. Behandla andra som du själv vill bli behandlad - vi är alla människor -one blood- oavsett ursprung och hudfärg. Jag antar att många som röstade på SD gjorde det för att de erbjöd (nånting - fråga mig inte vad?!) som inget annats parti gjorde, vilket bara betyder att tills nästa val måste alla andra partier se över vad som saknades och skärpa till sig för att kunna erbjuda folk precis vad de behöver och saknar. 4 år...hoppas verkligen att både "alliansen" och "de rödgröna" steps up their game!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0