Bebis inlägg!

Pumpkin har vänt sig rätt! Huvud ner och fötterna upp - som det ska vara! Perfekt.

Allting gick bra hos läkaren idag, gjorde lite undersökningar + nytt ultraljud och min fina norska midwife/barnmorska är helt otippat tillbaka igen efter att ha vart sjuksrkiven med bruten arm, eller armbåge eller hur det nu var - och tack och lov så fick jag tid att sitta ner med henne idag och prata om förlossningen. Det var på tiden - jag har vart lite nervös för att behöva gå igenom förlossning med bara sjuksköterskor och min läkare!

Hur funkar det i Sverige egentligen??

Här jag jag mina 2 läkare, vilken som kommer vara där när lillen kommer ut beror på vem som har jour, och i USA är doktorn med precis när man är redo att krysta, men inte alls under själva processen innan. Sen har de alla sjuksköterskor som tillhör det sjukhuset man ligger på, och sen har vi barnmorskan. Eftersom de som är midwives är mer inriktade på den blivande mamman + att hjälpa till med att få en så naturlig förlossning som möjligt så är jag supernoga med att hon ska vara där - för JA - jag satsar på helt naturlig, non-medicated - förlossning.
Ingen epidural, och eftersom lustgas inte är ett val här så bestämde jag mig för att inte ta något annat smärtstillande heller. Ni behöver inte säga nåt, eller övertala mig om att jag inte vet vad jag ger mig in på - men det är mitt val just nu - och jag behöver vara helt mentalt inställd på att det ska funka. Vi kommer alltså köra med "the bradley method" / husband-coached-childbirth, och det känns som det bästa valet, både för mig och för lillen.
Wish me luck!


Kommentarer
Anonym

Varför välja at ha ont när du kan välja det motsatta..ja en del männesker e märkliga själv ska jag aldrig föda.

2011-05-07 @ 08:17:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0