Glad påsk!

Idag firas alltså påsken här, och vi var uppe med tuppen (nästan iaf...) och var i kyrkan, som vi skämtade om - mitt årliga försök att få en plats i himlen. Jag är verkligen inte speciellt religös eller gillar kyran - förutom den fina kyrkan vi har hemma i byn, den älskar jag - men det är nog mest en trygghet + massa gamla minnen som får ta credit för det.....

Efter kyrkan blev det frukost med svärisarna och några fastrar/kusiner + liknande, och det tog mycket längre tid än planerat - så nu stressar jag ihop en Janssons Frestelse tills vi ska äta middag senare ikväll! Det blir mitt bidrag till påsken, och alla älskar den efter min & syrrans misslyckade Jansson förra julen, haha.....

Annars så FLYTTADE VI IGÅR - finally! Så vi sov första natten där i våran nya fina säng, med nya fina sängkläder, nya möbler, nytt badrum -  allting nytt helt enkelt! UNDERBART! Vi tog ett långt bubbelbad och hade massa tända ljus och började packa upp våra kläder. Mysigt! Det blir såklart en del del dagar/nätter nu när vi kommer bo lite i kaos med alla kartonger och innan vi fått ordning på saker och ting, men det är det värt!

Hoppas ni haft en superbra helg, jag ska kasta mig iväg och shoppa lite småsaker till huset medans maten är i ugnen.



Kommentarer
Pappa

GRATTIS gumman.... äntligen säger jag också. Hoppas ni kommer att trivas i ert nya hus. Jag kommer och hälsar på så fort jag får klart med semestern.

Puss o kram. älskar dig

2011-04-26 @ 18:35:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0