The american way - babyshower!

 

 

Så för...2 veckor sen var då våran babyshower. En babyshower är som en liten fest när man firar att någon ska få sitt första barn (man gör det oftast bara en gång, men vissa gör det igen med andra barnet om det är ett annat kön än första gången...) Enligt amerikansk tradition ska det vara för mamman/bebisen och bara tjejer brukar vara inbjudna, men det är vanligare nu att även den blivande pappan blir firad och att andra män är inbjudna. Massa god mat + efterrätter, oftast massa alkohol inblandad för att fira ;) musik, presenter, lekar och massa klappar på magen. Vi hade supertrevligt iaf, fast jag egentligen inte alls gillar att vara fokus bland massa släktingar och folk man knappt känner.... vi fick alldelens för mycket presenter och presentkort, lillen är redan bortskämd!

Jag är superglad att mina fina syster, och Emila kom för att vara med, och Juicy såklart! Mina svenska brudar ♥ Självklart tycker jag det är trist att det finns andra människor i mitt liv som jag saknar, och älskar massor som missar allt sånt här - min fina mamma, pappa, mormor, lillebror och mina bästa vänner + kusiner och resten av släkten.... men det är så livet blir när man bor på fel sida av havet. Jag ser fram emot allt besök senare i år när pumpkin har letat sig fram!



Kommentarer
Linda

Jag längtar till att få träffa dig o bebben i sommar :D superfina bilder

2011-04-24 @ 15:59:04
URL: http://lilu.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0