Earthquake!

Som tur var verkar den inte ha varit så allvarlig, inga skadade eller större skador som det verkar.

Jag & lillen var ute och körde bil så jag kände ingenting faktiskt, det gjorde inte Kevin heller som var på tåget in till Manhattan. Däremot kände alla andra jag pratat med att det skakade till, och vissa av våra vänners jobb har stängt ner tillfälligt då de var tvugna att evakuera de som jobbade och många känner sig oroliga för efterskalv och eventuell tsunami, fast de rapporterar på nyheterna att ingen tsunami är på väg hitåt. För säkerhets skull tror jag nog att nyheterna får stå på resten av dagen så jag har lite koll.

Hur som helst. Lillen somnade precis och jag passar på att städa ur hans garderob och plocka iordning lite grejer som Kevin ska ge bort till sin jobbarkompis som idag får ta hem sin lilla son från sjukhuset, han har legat på NICU i 6 veckor, då han var född väldigt tidigt och bara vägde runt ett kilo. Liten stackare, men har han växt på sig och väger nu tydligen runt 2.2 kilo! Det kommer alltså ta ett tag innan han ens växer i de kläder som Kadien hade som nykläckt, men eftersom han var född så tidigt hade de inte hunnit ha någon babyshower och saknar de mesta som behövs i babyväg. Oanvända flaskor, oöppnade blöjpaket i liten storlek, nappar och skor skickar jag med också - lika bra, det kan ju ändå inte användas just nu (dessutom hoppas vi nog på en liten tjej nästa gång det är dags....)



Kommentarer
New York

Tur att det inte hände allvarliga skador i New York !

2011-08-25 @ 09:34:13
URL: http://www.resatillnewyork.nu/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0