Getting ready - STORM!

Jaaa hörrni, storm ska det bli, men förhoppningsvis inte så farligt som de pratar om. Vi har (som alla andra) förberett med ficklampor + massvis av batterier, vatten, snacks och ljus, just in case. Vi bor som tur är inte alltför nära vattnet så vi har inte behövt lämna huset som så många andra som de har evakuerat i förebyggande syfte. Jag tror/hoppas att den här Irene inte kommer träffa så hårt men sen kanske New York inte är de bästa att hantera såna här natursituationer..... iaf - det kommer nog absolut bli strömavbrott och översvämmade gator så vi får se hur det går. Min största oro är såklart mammas flyg, om det ställs in eller vad som händer. Den som lever får se - men imorgon eftermiddag tills söndag eftermiddag förväntas stormen slå till i New York så om jag inte uppdaterar eller syns på facebook så kan ni vara säkra på att vi sitter utan ström!

Jaja, jag ska ta en dusch och sen städa upp i köket, jag har en sockerkaka i ugnen faktiskt. Kan ju vara gott att ha imorgon om vi sitter här i mörkret haha. Wish us luck!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0