*Pust!*

Imorgon är det måndag - och dags för mig att verkligen ta tag i att trakassera immigrationsverket! Mitt greencard gick ut i April i år, och efter mitt senaste möte så har jag inte hört nånting. Jag har ifs sett min status på deras hemsida, och de jobbar på mitt ärende, meeeeeeen jag behöver mitt nya kort nu! Det borde inte ta så här lång tid....

Om ni undrar så är det så att när man gifter sig in i att få uppehållstillstånd så är ditt greencard bara giltigt i 2 år, sen måste de göra en ny utredning och du måste ansöka om nytt uppehållstillstånd, gå igenom massa pappersarbete och fingeravtryck igen. Mitt greencard som jag väntar på nu är en förlänging på 1 år och sen nästa år kan jag ansöka om medborgarskap om jag vill. Vi får se hur det känns då, men jag gillar nog mitt svenska medborgarskap.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0