First of all...

...lite gravid babbel....igen!
Var hos doktorn imorse igen för rutinkoll. Allting såg bra ut, men förvirrad som jag är - eller snarare som de är, så missades ett litet test vid gynundersökningen och jag måste tillbaks på Fredag igen. Ingen störra skada skedd dock, det är skönt att de vill ha koll på läget. Så för att svara på Hanna's (welcome back girl!) fråga, jag har läkarbesök varannan vecka pga att jag gjorde en...vad det nu hette på svenska..."cone biopsy" för ca 2 ½ år sen då jag fick veta att jag hade cellförändringar i livmoderstappen. Tydligen tycker de här att jag är i riskgruppen för att föda tidigt vilket gör att de vill kolla mig med jämna mellanrum. Dessutom fick vi veta tidigare i graviditeten att pumpkin hade svullna njurar och det är också något de vill hålla koll på via ultraljuden. Det har gjort att jag fåt sjukligt många ultraljud redan. Nån som vet nån forskning om ifall det är skadligt?

Pumpkin var iaf inte alls på humör att samarbeta idag, han rullade ihop sig som en liten igelkott så de kunde varken mäta honom eller se njurarna. Men allting annat var bra - förutom att de tycker att jag gåt upp för mycket i vikt. Jag har nu idag, gått upp 9 kilo totalt. Imorgon är jag i vecka 26.  Jag vet inte hur, jag äter som vanligt och som jag gjort i flera år, kanske lite oftare att jag slappar och käkar mindre nyttigt - speciellt när jag blir superhungrig! Annars är väl problemet att jag tränar jag ju knappt ingenting just nu, simmar några gånger i veckan men that's it. Jag måste verkligen ta mig i kragen när det blir ljusare ute och börja ta långa promenader eller nånting!

Annars var dagens roligaste absolut en äldre dam i vänterummet hos doktorn (måste tillägga att hon var vit, alltså min hudfärg) som hade viskat "congratulations" till Kevin när jag skrev under mina papper, bara för att sen säga "...but is she really having your baby?" Haha, vissa personer verkar fortfarande inte vana med mixade par ;)



Kommentarer
sabine

min doktor sa åt mig att köpa en våg, det va ju jättekul att höra när man redan känner sig som en heffaklump (detta var också i NY), jag gick upp totalt 22 kilo vilket alltså inte var uppskattat av min doktor, haha. I USA är det inte lika vanligt med stora barn som det är i Sverige och det är det de är oroliga för. min son vägde 3300g när han kom ut i vecka 37 och det är typ "stort" även för ett barn som är fullgånget där =)

2011-02-24 @ 08:36:45
Tove

HEJ.

Hittade din blogg när jag googlade på New York bloggar på nätet. Har följt den sedan dess. Bor i Sverige ska tilläggas... DU ska nog inte vara orolig för din viktuppgång, jag hade gått upp 14 i samma vecka som du. Dom kanske har lite andra mått i USA.. Tog dom bort en bit av din livmodertapp? Och om det var så stannar bebisen i magen eller har du en ring som håller ihop tappen?

I alla fall så gillar jag verkligen din blogg, super mycket. Åker till NY den 1 april med min man, ska bli underbart. Har du några tips på vad man kan göra? har varit där en gång innan men då missade jag allt roligt känns det som:)

Massor med lycka till dig och din man och lilla bebisen. En sista fråga bara, vart bor ni nu? och vart har ni köpt hur? och var det dyrt med hus?

Stor kram

2011-02-24 @ 11:12:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0