Gravid babbel, part 2

Uttråkad som jag var när jag kom hem från jobbet bestämde jag mig för att börja läsa in mig på vilket sjukhus jag ska välja för förlossningen.... jag har 3 att välja mellan som min barnmorska/doktor samarbetar med - vilket betyder att jag kan ranka dem i den ordning jag vill - men OM hon skulle befinna sig på något av dem redan då det är dags, ja då måste jag gilla läget och åka vars hon är....

Efter att ha läst hela kvällen på hemsidor och vad folk skriver och tycker om mina alternativ så har jag rankat dem. Det var inte så svårt, men självklart ska jag planera in att åka och besöka mina två favoriter och se till att jag gillar dem i verkligenheten också!

Däremot är jag nervös för 2 saker. De använder inte lustgas här - vilket bara ger mig ett riktigt alternativ: Epidural. Jag har sagt hela tiden att jag vägrar ryggmärsbedövning men vi får väl se.... det andra är att verkligen inte vill dela rum med andra direkt efter forlossningen. Bara 1 av sjukhusen ger alternativ till privata rum, så jag måste verkligen prata med Kevin - och förhoppningsvis täcker våran försäkring det sjukhuset!

What to do?!


Kommentarer
Therese

Med Saga använde jag lustgas.. men när det var dax för Thea att komma till världen, tyckte jag det var 1000 ggr värre än första förlossningen, och då tog jag ryggmärgsbedövningen. Och JAG tyckte att den var heeelt underbar!! Från att tycka att jag inte hade nå kraft kvar, tills den började verka, då blev jag som en ny människa, med hur mkt ork o kraft! Så jag gillade den! Men det är ju så olika från person till person!!

2011-01-21 @ 12:05:40
URL: http://haksberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0