Snön smälter!!


Jaaaa hörrni det är (tydligen) 1º ute idag och eftersom de var snabba med att salta överallt igår så smälter det undan snabbt! Däremot blir vägarna slaskiga ist, vi klarar oss ganska bra eftersom vi bor mitt i en relativt traffikerad korsning, men på vissa mindre vägar här omkring kan man knappt ta sig fram idag heller. Det fick jag absolut lära mig imorse - jag har svärmors lilla BMW idag och den gillar inte att köra i snön, haha.....

Folk blir så upprörda när jag säger att de inte ska klaga på snön! Det blir verkligen kaos här för minsta lilla, men jag förstår att det beror på hur det sköter snöröjningen. Borgästaren här i New York har verkligen haft det jobbigt i vinter, det blir så illa ibland att varken ambulans eller polis kan ta sig fram - vilket har resulterat i hemska slut i olyckor, eller som en gravid kvinna som inte kunde få hjälp i tid och hennes bebis dog. Igår såg jag på TV:n en man som berätta att hans fru hade fått hjärtattack och dog, ambulansen kom inte fram förrens dagen efter....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0