En kortis!

Aahhh det är så varmt! *Pust!*
Men jag klagar verkligen inte....! ;)

Dagarna springer förbi! Jag hinner inte med nånting, och jag börjar få lite panik att jag måste gå tillbaks till jobbet snart, herregud - Kadien blev ju 7 veckor igår! Men innan jobbet och allting sånt trist så är det en hel del kul som ska hinnas med: Pappa kommer om lite mer än en vecka och ska hälsa på, sen kommer kanske min fina Ida en sväng, och sen kommer ju mamma i slutet av Augusti! Ja, eller när mamma kommer måste ju jag börja jobba igen, men det ska bli kul att hon kommer hit ♥

Vad har jag gjort sen sist jag skrev...? Hmm... I Torsdags kom syrran och min kusin Linda hit (Linda har nog uppdaterat mest av oss om ni är intresserade att läsa om hennes USA-semester) Igår var vi inne på Manhattan och "turistade" oss lite, det vart lillens första gång inne i stan, och på Time Square fanns det mycket spännande att kolla på för en liten bebis. Idag drog tjejerna in till stan igen tidigt imorse, och jag har sprungit massa ärenden och fixat lite runt huset.

Oj, nu kommer folk hit, besök av Nathalie och Clark så det blir inge mer bloggande just nu.....


Kommentarer
Hannah

Jag fattar inte hur de tänker over there, hur är det meningen att man ska ta hand om sitt barn om man måste jobba i stort sett direkt efter att ungen kommit?? Jag gick tillbaka till jobba när Noui var 9 månader, o då tog Maike över o är fortfarande pappaledig (Noui är 13 månader nu) fullt betalt. Nu när nummer 2 kommer så kommer jag vara hemma med båda två, så jag slipper skola in Noui på dagis för tidigt (tror inte så små barn har så mkt utbyte av att vara på dagis) o hon kan få vara hemma med oss tills våren kanske.....o då har Maike sina 240 pappadagar intakta, eller om han väljer att överlåta dem till mig (beroende på om han jobbar eller inte)

Har alla i USA nannys eller mor/farföräldrar som tar över barnen när föräldrarna måste jobba ?



Hoppas det går bra med allt för övrigt, visst är det helt ofattbart härligt med barn? ;)

2011-07-16 @ 21:44:37
URL: http://vinstlott.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0