Svensk mat & glass

Kom hem från jobbet och lagade mat. Köttbullar, stuvade makaroner och kokta grönsaker. Väldigt "mormors inspirerat", haha, men det gillar det här hemma så det är ju bra....

Planerna för kvällen är duscha, ringa syrran, käka kaffe-glass från Starbucks (min nya kärlek) och sen kolla ifatt på några av mina TV-serier, om jag inte somnar direkt efter dushen alltså......

Förresten fick fina fisken ett namn idag. Venetian Sapphire. Ja det låter lite som en överklass strippa's namn haha, men vi bestämde att det säkert är en tjej och eftersom hon är rödaktig i färgen så passar det perfekt!



*MmMmMm*



UPDATE: Eftersom Hanna påpekade att sapphire = blå så måste jag alltså förklara tänkandet när vi döpte fina fisken =) Hon är blå under det röda, så när hon simmar runt kan man se att det liksom ligger ett laget med blå fjäll under det röda...och Venetian är det röda utelagret, fattar ni? Haha, vilket långt, fint, komplicerat namn till en liten fisk!


Kommentarer
Hannah

Men....safirer är väl blåa??



Jag tänkte tipsa om Bettan annars, eftersom kampfisk på latin heter Betta splendens



:)

2011-03-16 @ 09:07:46
URL: http://vinstlott.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0