9/11

Ja ni, 10 år sen WTC attackerades och föll. Det är frukansvärt hemskt, och jag känner otroligt för de som fölorade någon. Jag är himla känslig som person redan så alla dokumentärer, repotage och nyhetssändningar gör mig knäpp och jag ha rnog gråtit en hel flod de senaste dagarna.

Hur som helst.
För 10 år sedan tidigt på morgonen så skulle Kevins moster Norma ta tåget som vanligt in till sitt jobb i Manhattan. Just denna morgon så var hennes dotter långsam att göra sig iordning och de kom iväg hemifrån senare än vanligt. Norma missade sitt tåg och väntade in nästa. Precis när hon kom fram till jobbet så träffades första tornet, north tower. 17 minuter senare träffades byggnad 2, south tower. Ingen ovanför våning 91 sägs ha klarat sig och Norma jobbade på våning 94 i byggnad 2.
Hon har inga kollegor/vänner från sitt jobb kvar i livet.
Thank you for saving my wife's life
Det är vad hennes man säger till deras dotter varje 11 September. Det var verkligen inte hennes tid att dö och det är jag väldigt tacksam för, hon är en av de mest generösa, varmhjärtade och underbara personer som jag nånsin träffat.

Med det sagt, njut av varje dag och ta inte varandra för givet. Lev livet och kom ihåg att om man går omkring och är negativ och arg så slösar man massa värdefulla dagar av sitt liv.




Kommentarer
Linda

FY så hemskt och sorgligt! Men vilken tur (eller mening eller vad man nu väljer att kalla det)! :)

Ta hand om lilla familjen, i miss u guys<3

2011-09-15 @ 22:25:01
URL: http://lilu.blogg.se/
Therese

Usch, här kom det tårar när jag läste inlägget!

2011-09-18 @ 09:40:13
URL: http://haksberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0