Me, myself & I.... och mina 3 barn!

Såååå det hart alltså gått ett bra tag sen jag la ner mitt bloggande.
 
Jag visste inte alls om jag skulle fortsätta här, på nån annan sida..eller alls?! Blogga tar en hel del tid, energi och en väl fungerande hjärna - något som jag bara har ibland (skyller på alldelens för lite sömn...)
 
Nu efter att jag tagit ett uppehåll... skaffat mer bebisar och slutat jobba så känner jag att jag vill blogga igen. Jag känner för att uppdatera om mitt liv igen, och framför allt så hade jag svårt att hitta en intressant blogg om att vara förälder till multiples när jag sökte efter det som gravid.
 
Så en snabb presentation då, även om bloggen funnits länge så har mitt liv ändrats sen jag startade den!
 
 
♥Kadien, Mayia & Makai♥

Mina hjärtan, mitt allt!
Kadien föddes 2011 och har vart med i bloggen sen tidigare, fast nu är han en springande, klättrande, vilde som pratar och sjunger från han vaknar tills han slår igen sina bruna ögon igen. Bruna. Precis! Sjukt nog så var hans ögon blå hela första året av hans liv, men har nu skiftat till ljust bruna. Min fina lilla kille som pratar 60 % engelska, ca 30% svenska och de sista 10% spanska! Hejja hejja Dora the explorer och liiiiite tack vare dagiset han gick på fram tills att jag födde tvillingarna.
Mayia & Makai föddes i August nu i år, och är tvåäggstvillingar (jag vet inte hur mycket ni kan om tvillingar men om det är olika kön så är det aldrig enäggs). Eftersom jag inte har några tvillingar i min släkt alls, och det var nästan 40 år sen någon i Kevins släkt fick tvillingar så var det en stor överraskning!
 
Själv  kommer jag från Dalarna men bodde i Stockholm sedan jag var 16 pga det gymnasiet jag valde. Jag flyttade till New York 2008 och gifte mig samma år med min man Kevin. Vi hade haft långdistans förhållande i 2 år när jag väl flyttade hit. Efter hela greencard processen och sånt kul så har jag jobbat sen 2009 och fram till i sommras. Tre barn funkar inte för oss att ha på dagis här i USA  pga de höga kostanderna, och dessutom har jag allvarliga trust issues när det kommer till andra att ta hand om mina barn- så nu mer är jag hemmafru!
 
Mitt liv tog en totalvänding när vi fick reda på att det var 2 hjärtslag! Jag hade "bara" planerat att ha 2 barn även fast min kära man alltid velat ha ett fotbollslag, och jag grät en hel del de första dagarna efter vi fick veta. Det var dock ingenting mot hur mycket jag har grät de första veckorna av tvillingarnas liv. Mer om det sen.
 
Frågor? Skicka en kommentar
 
 
 


Kommentarer
Linda

Underbart! Jag kommer läsa varje dag - och nu blev jag sugen på att dra igång att blogga själv igen. Har tänkt det ett tag nu, men buk blev jag motiverad :) kram

2013-11-05 @ 16:57:17
URL: http://enrosabubbla.blogg.se
isabelle lewis

Ja det tycker jag du ska! Tittar in pa din blogg da och da :)

2013-11-05 @ 17:01:42
URL: http://throughisaseyes.blogg.se/
Erika

Åh gud vad roligt att du börjat blogga igen!
Läste din blogg mycket när jag flyttade till Kanada, men numer bor jag återigen i Sverige då jag fick en sjuk hemlängtan.

Har haft din blogg bokmärkt under dessa år, men du har aldrig uppdaterat, så jag gick in nu och såg att du hade uppdaterat! ÅH!

Grattis till tvillingarna :)

Svar: Oh tack! Jag fick ett ryck och ville blogga igen! Kul att du läser
Isabelle

2013-11-26 @ 13:28:25
URL: http://xeqts.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0