cCzZcCzZ

Jaha, tydligen kan jag fortfarande inte prata proper english, nyss när baby kom hem så berättade jag om priset för hyrbil i sommar, och han kollade på mig helt skumt...

K - "Did you say prize or price?"
I min öron låter det precis likadant när han säger det...
I - "Priiiiice.... price of the car"
K - "Mmhm...say price!"
I - "Price!"
K - "Prize or price?"
I - "Price, price, price, what do you think I'm sayin? Listen now, priiiiiiice"
K - "I don't know, but it's not the same word babe and you sound like a retard."

Jag gav upp efter ett tag, man fattar ju ändå vad jag säger när man använder det i en mening, man får ju se till hela sammanhanget fattar han väl....och förresten är väl jamaicaner de sista som ska komma och påpeka hur man uttalar saker....

Nu kom jag och tänka på den där sjuka sången med.....vem fan gjorde den...när hela låten bara är massa ord som börjar på bokstaven P....måste klura ut! Aaaahhhh Busy Signal såklart...enjoy! =)


The Letter P - Busy Signal


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0