As you know- jag hatar mitt jobb. Hatar med stora bokstäver. H.A.T.A.R.



Okej, gårdagen var kaos, så om ni inte orkar eller har lust att läsa om nervsammanbrott och klagomål så borde ni bläddra ner lite på sidan, okej?

Jag brukade inte låta nånting störa mig eller få mig på dåligt humör, visst att kunder kunde irritera mig men det var ingen big deal alls. Nuförtiden skriker alla på alla. Kunder och arbetskollegor. Det är stressigt att jobba med provision, absolut, men det värsta är alla som har noll respekt och noll samvete, kollegor och chefer.
Ni som känner mig vet att jag alltid ger 100% på jobbet - även om jag inte gillar jobbet i sig så har jag en grej om att alltid vara duktig, och jag gillar att ha kontroll över situationer. Inte vara bossig men att ha koll på läget liksom.
Hur som helst, det spelar ingen roll hur bra jag säljer, eller hur många kreditkort jag öppnar för Macys, eller hur många timmar jag städar och sorterar skor och skolådor, de skriker och klagar i alla fall.
En av mina kunder skrek och svor åt mig mitt på golvet i förrgår för att vi inte hade hennes storlek, vad ska jag göra åt det - tillverka ett nytt par skor medans hon väntar? Det är väl chefens ansvar att bryta in och ta över sånna situationer - inte vända sig om och gå? När jag kände att jag inte orkade med denna kund längre och inte kunde vara trevlig längre och bad om hjälp så fick jag en utskällning om att jag inte gör mitt jobb.
Det händer så ofta att kollegor bråkar med mig, alla bråkar med alla fast jag försöker hålla mig utanför så låter jag verkligen inte folk trampa på mig, mestadels uppdaterar jag inte er om all drama - ni skulle tröttna. Men jag har verkligen fått nog!

Väl hemma igårkväll kunde jag inte parkera bilen i hörnet som vi brukar, snö och andra bilar var i vägen och det tog mig nästan 15 minuter att göra något som vanligtvis tar 30 sekunder + att jag råkade backa rakt in i staketet (Ooops!) Jag fick verkligen panik och var så frustrerad över allt att jag bara började gråta. Kevin kom ut och hämtade mig i bilen och bar in mig. Jag var så trött, helt utmattad av all stress.

Efter en dusch, pratat med syster i telefon och fina middagen som älskling hade lagat så kändes det bättre, och jag vet att jag måste säga upp mig nu. Helst igår....men absolut nu as in this week. Annars kommer jag bli mentalt störd!




Kommentarer
Leyla

SÄG UPP DIG! Lycka till!!!! Kram kram

2010-02-17 @ 21:00:45
linda

Men gumman, fan vad jobbigt det låter! Tycker absolut du ska dra dig från det jobbet när det får dig att må dåligt. Ta hand om dig/er. puss

2010-02-18 @ 13:51:58
URL: http://bylindaly.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0