Tröttsamt

"Noone can love a woman like a jamaican man can. And noone can be as wicked to the people he fight as a jamaican man can be" - Som en av mina nära vänner brukar påpeka. Det ligger nog en hel del sanning i det...



Jag är helt slut idag. Efter flera dagars upptrappad irritation så blev det en liten explosion mellan mig och svärmor igår. Inte bra, men jag hoppas det går över snart - även om jag håller mig borta från henne nu, och verkligen behöver semester från henne! (Tack mina älskade lilla syster för att du finna här för mig dag och natt!)
I samma sväng fick Kevin ut för det också, och tyvärr så kan ett litet tjafs leda till mycket värre bråk och jag har alltså inte sovit alls inatt, förutom att jag slumrade till runt 7 imorse i nån timme innan klockan ringde.
Jag och min man har båda superkort tålamod och känner mer än vad vi tänker - kanske det beror på att vi är samma stjärntecken? Men ups & downs liksom, efter att han sms:at mig en hel del vettiga förlåt idag så kommer vi nog vara sams ikväll när han kommer hem ♥


Vädurens sätt mycket om barnets, de är öppna, entusiastiska och individualistiska, har ett häftigt temperament, men är inte långsinta. De ställer sig gärna upp och hävdar sig även om det skulle innebära att de får hela världen emot sig. Väduren rusar genom alla hinder och vänder sällan på huvudet, för att se bakåt.

De vill vara vinnare, helst på flera områden och de förväntar sig att resultatet ska bli precis som de tänkt sig eftersom vädurar tycker om kontroll.

En positiv sida hos vädurar är att de har en förmåga att entusiasmera andra i sin omgivning, de är otroligt aktiva och tar initiativ till roliga saker, det negativa är att de kan uppträda intolerant och saknar tålamod och de visar ibland hänsynslöshet mot andra, ofta utan att mena det.

Vädurens livliga, generösa, natur gör att de är mycket stimulerande som vän. De är passionerade och har gott sinne för romantik. Men de är ombytliga och dominanta vilket gör att de kan ha svårt för djupare relationer.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Belle - trebarnsmamma i New York

Follow your heart ♥

RSS 2.0